zu den vergangenen bewertungsdiskussionen
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r0_ - 15.12.2003
zugegebnermaßen, die diskussionen ham mir klar gemacht, dass bewertungen nicht wirklich wichtig sind
sondern der spass an der sache,der eigentliche grund is wieso ich boulder, das wichtigste ist.
da die bewertungen aber trotzdem n zentraler punkt beim bouldern sind und sich bewiesenermaßen darüber streiten lässt, schaut euch mal an, was ich zufällig
dazu auf
http://bleau.info gefunden hab, die jungs machen sich damit zwar gut arbeit, aber dafür gibts anscheinend kein stress(wenns anders is, klärt mich auf...)
( 1.
Most of the gradings were found in various topos and magazines. In case these have different opinions, two gradings are given. The most probable grading first and the other one between brackets. An example is 36.15 Power. So, in this case '7c (7c+)' means probably 7c, but 7c+ is also found in literature. )
2.
A grading in brackets is also given when the bleausards think that previous topos are incorrect. An example is Sur-Prises. In case we agree with the general opinion, the original grading has been changed. An example of this is le Mouton à cinq Pattes.
3.
Sometimes a boulder problem has two different solutions of which both can have different gradings. This is often found when:
there is a dynamic version and a static version, e.g. Alter Mégot;
a boulder has a solution which can be done by long (or short) people only, e.g. Infidèle;
there is a defined, as well as an undefined version, e.g. Golden Feet.
4.
Finally two gradings are given if the difficulty of a boulder is in between both gradings. An example is Kilo de Beurre.
wers übersetzt habn will solls sagen..
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sie berücksichtigen halt ne menge faktoren
aber scheinbar gehts
bidde haut mich ned dafür, dass polarisiernden diskussionsstoff poste
, s is mir halt so übern weg glaufn
mFg r0